دسته بندی ها


سرچ کنسول Search Console چیست؟

سرچ کنسول یک ابزار ارائه شده توسط گوگل است که وبمستران و مدیران سایت را قادر می‌سازد تا عملکرد و نمایش وبسایت خود در موتورهای جستجو را مدیریت و بهبود ببخشند.

  سرچ کنسول اطلاعات مفیدی در مورد نمایش نتایج جستجو، درک روند ترافیک وبسایت و مشکلات ممکن  در وبسایت شما را نمایش می دهد. همچنین، این ابزار به وبمستران امکان می‌دهد تا از وضعیت و شاخص‌های مهمی مانند تعداد بک لینک‌ها، تعداد صفحات شناسایی شده توسط گوگل و وضعیت نمایش سایت در نتایج جستجو مطلع شوند. در این مقاله از آموزشگاه فکور قصد داریم نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه شوید.

 

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که بعد از اتمام طراحی وب سایت ، به چه روشی سرچ کنسول را برای سایت خودم فعال کنم. در کل چند روش ساده برای این کار وجود دارد که در ادامه باهم این روش

ها را انجام خواهیم داد.

 

دوره پیشنهادی: آموزش سئو و بهینه سازی سایت seo optimization

 

نحوه فعال کردن سرچ کنسول گوگل برای سایت

 

نکته: برای فعال کردن سرچ کنسول باید یک جی میل معتبر داشته باشید و هم چنین مالک سایت و یا دسترسی به هاست و پنل ادمین وب سایت را داشته باشید.

روش اول: 

  •    برای فعال کردن سرچ کنسول در مرورگر خود عبارت search console  را تایپ کنید و سپس منتظر بمانید تا نتیجه برای شما نمایش داده شود.

 

 

نحوه فعال سازی سرچ کنسول سایت | آموزشگاه فکور

بعد از کلیک روی این لینک به صفحه بعدی می روید و در این صفحه باید روی گزینه  start now کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

 

آموزش فعال کردن سرچ کنسول گوگل

 

در مرحله سوم گوگل از شما جی میل و پسوردی که قبلا ایجاد کرده اید را در خواست می کند که مطابق تصویر درمحل مربوط وارد می کنید.

 

آموزش سرچ کنسول گوگل | آموزشگاه فکور

 

بعد از وارد کردن جی میل خود به صفحه اصلی گوگل سرچ کنسول هدایت می شوید که در این مرحله باید شما دو مرحله را برای فعال کردن سایت خود در سرچ کنسول انجام دهید.

در این مرحله شما  2 روش برای فعال کردن سرچ کنسول در اختیار دارید .

 

آموزش سرچ کنسول گوگل و نحوه فعال سازی آن | آموزشگاه فکور

 

Domain : در این روش که از اسمش پیداست فقط نام دامنه خود را وارد می کنید . این روش که روشی جدید است کل دامین سایت شامل ساب دامین را نیز به سرچ کنسول معرفی خواهد کرد.

به عنوانمثال fakoorins.ir و یا هر دامنه ای که قصد دارید به سرچ کنسول معرفی کنید.

بعد از وارد کردن دامنه خود روی continue  بزنید و وارد مرحله بعدی شوید مطابق شکل زیر که در تصویر میبینید.

 

راه اندازی گوگل سرچ کنسول | آموزشگاه فکور

 

همان طور که مشاهده می کنید در این بخش  تنها یک  روش را گوگل در اختیار شما قرار داده و آن هم یک فایل txt  است که اگر مالک سایت هستید جهت تایید آن باید این فایل متنی را در داخل هاست  و بعد سربرگ مدیریت دامین / مدیریت DNS در قسمت افزودن رکورد جدید بارگذاری کنید و سپس روس گزینه verify  کلیک کنید تا گوگل تایید مالکیت وب سایت مورد نظر را انجام دهد .

 

روش دوم Url Prefix: در این روش باید یو آر ال سایت خود را بصورت کامل وارد کنید.

بعنوان مثال :  https://www.fakoorins.ir/ و بعد روی گزینه continue  بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

 

آموزش رایگان گوگل سرچ کنسول وردپرس | آموزشگاه فکور

 

دقت کنید در این مرحله  شما 5 روش برای فعال کردن سرچ کنسول در اختیار دارید.

Domain name provider: همان روش DNS است که در روش Domain کاملا توضیح دادیم.

Google Tag Manager: اگر قبلا از گوگل تگ منیجر استفاده کردید فقط دکمه verify  را بزنید.

Google Analytics: اگر قبلا از گوگل آنالیتیکس برای سایت خود استفاده کردید دکمه verify  را بزنید.

HTML tag: در این بخش با کپی کردن کدی که گوگل در اختیار شم قرار می دهد دو روش پیشرو دارید:

  •  روش اول بارگذاری این کد اچ تی ام ال در هدر سایت که اگر به کدهای  html  آشنا نیستید از یک برنامه نویس بخواهید تا به شما کمک کند. 

 

  •  روش دوم اگر سایت وردپرسی دارید و از افزونه های Rank Math  و  Yoast Seo  در سایت خود استفاده می کنید . به مسیر زیر بروید .  تنظیمات عمومی/ ابزارهای وبمستر / در فیلد مربوط به کنسول جستجو گوگل کدی را که در مرحله html tag  کپی کرده بودید جای گذاری نمایید.

 

آموزش نصب گوگل سرچ کنسول | آموزشگاه فکور

 

HTML file: در این روش یک فایل html را دانلود می کنید و وارد هاست خود می شوید و سپس وارد بخش مدیریت فایل شده و در root   هاست خود آپلود می کنید.

کلام آخر

اگر در روند فعال کردن سرچ کنسول  سوال یا مشکلی دارید می توانید در قسمت کامنتها بپرسید ما در کمترین زمان پاسخگوی شما خواهیم بود.

درباره نویسنده

هادی قدیمی
هادی قدیمی
شروع فعالیت از 4 ماه پیش

برای ثبت دیدگاه ابتدا ثبت نام کنید

نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است